Gaur egun, eskola askok Agenda 21 proiektua
indarrean dute. Esate baterako, Langile ikastolan, Hernani (Gipuzkoa).
Beraz, datorren lerroetan proiektu hau azalduko
dugu:
Proiektuaren kokapenari dagokionez, honen helburua Eskolako Ingurumenaren Kudeaketa jasangarria
sustatzea da. Bertan, egitasmoan eragile ezberdinek parte hartzen dute: Foru
Aldundia, Udala eta herriko ikastetxeak.Landuko den gaia herriko eskolen artean
adosten da.
Honetaz gain,
proiektuak zeinbait helburu zehatz ditu hauek ondorengoak direlarik:
- Hernaniko
Agenda 21ean parte hartu eta gizarte eta lurralde ingurunean integratzea.
- Hezkuntza
komunitateko herriko partaide guztien arteko koordinazio mekanismoak
sendotzea.
- Ikastetxeetan
eta udalerrian modu jasangarriago batean bizitzen hasteko akordiotara
iristea.
- Ikasleak beren
ikastetxeko eta beren udalerriko ingurumenaren kalitatean eragina duten
ataletan parte hartzea, laguntzea, erabakiak hartzea eta inplikatzen
ohitzea.
- Ikastetxea
ingurumenarekiko arduratsua eta errespetuzkoa den praktika baten eredu
bilakatzea.
Bestalde, beste zenbait kontzeptuei ere
garrantzi handia ematen diote:
- Kontzientziazioa: ikasle, irakasle, gurasaoak
eta ikas-komunitate orokorrean, ingurumenarekiko bere osotasunean hartuta eta berearekin
erlazionatutako arazoekiko konzientzia hartzea eta begirunezko jarrerak
sortaraztea.
- Ezaguera: ingurumena bere
osotasunean eta dituen arazoen oinarrizko ulermena bultzatzeaz gain, gizakiak
irizpide kritikoaren garrantziaz jabetarazi.
- Jokabidea: giza baloreen zentzua,
ingurumenaren aldeko interes sakona eta beraien jokaeren bidez, ingurumenaren
babesa eta hobekuntza lortzea.
- Parte hartzea: udalerriaren ezagutza sakonagoa
uraren arazoari kasu bereizia eginez beraiekiko zainketa eta errespetu
handiagoa lortzea, ekintza parte hartzaileen aldeko sustapena eginez.
Behin helburuak aipatuta, proiektu honen bitartez
gauzatzen diren jarduerak ondorengo taulan ikus daitezke:
Taulan agertzen diren jardueran ondorengo eran programaturik daude:
1.-Antolamendua eta Planifikazioa:
A)
Baliabideak ezagutu, eta zikloka behar egokiak ikusten diren gaiak aukeratu.
B)
Gela bakoitzetik ikasle ordezkari bana aukeratu eta bilera egutegi bat zehaztu.
C)
Curriculum batzordean, urteko Plangintza aurkeztu. Batzorde honetako
ordezkarien bitartez plana ziklotara eraman.
D)
Zikloka, Koordinatzaileak egindako lehenengo aukeraketatik egoki ikusten diren
aktibitateak adostu.
2.-Sentsibilizazioa eta Motibazioa: URRIA-AZAROAN.
-Gaia
girotzeko bideo irakurgai edo materialak aukeratu.
3.- DIAGNOSTIKOA gure eskolan.
-Diagnostikoaren ondorioak eta
lehentasunak.
4.-EKINTZA PLANA: URTARRILA, OTSAILA, MARTXOA,
APIRILA
-Komunikazio plana.
5.-Eskolen UDAL FOROAK: konpromisoak eta
proposamenak.
6.-Eskola Agenda 21ren hasierako eta amaierako
EBALUAZIOAK.
Proiektu honen metodologia honakoa da:
- Parte hartzailea: herritarren partaidetzak
erabakiak, ekarpenak eta iritziak hartzerako orduan garrantzi handia du.
- Motibatzailea: ikastetxetik kanpo ateratzea eta
ekintza dinamikoak egitea oso motibagarria da.
- Adostasuna bilatzen duena: herri bereko
ikastetxe desberdinak proiektu berdinean lana egiten dute. Horretarako, bildu,
eztabaidatu eta erabakitzen dute.
- Tokiko ikuspegia: ekintza partehartzaileetan
tokiko ikuspegia izango du eta haurrek herriaren alde zerbait egiten ari direla
sentitu behar dute.
Proiektu honen parte hartzaileak zeintzuk
diren jarraian agertzen da:
No hay comentarios:
Publicar un comentario